Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 5 is beschikbaar, lees dit eerst! - Page: 1.4

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

ik wil gewoon die shortcut naar de local database in die lijst, me al mijn muziek in. Waar is die naar toe ?
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:16 pm
Hehe, eindeljik :P
Maar de website zit ook in een nieuwe jas, daarom duurde het even voordat ie gereleased werd =)

Ik heb 'm geinstalleerd, en kreeg al direct een protection error bij het opstarten :|
Bleek gewoon dat je het als administrator moest starten en dan je serienummer invullen ;)

Alleen jammer dat we morgen op vakantie gaan, heb ik geen tijd om het uitvoerig te testen :(
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:28 pm
Zorg ervoor dat je een backup maakt van je hele VDJ map??? als je dat doet moet je deze dan na de install van vdj 5.0 terug zetten ??
albert
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:38 pm
Ik denk het niet, het is enkel in geval van nood denk ik.
In de map waar VDJ geinstalleerd staat, bevinden zich nu geen mappen meer...

P.S.: ik krijg nog steeds de protection error, heb nu maar ticket aangemaakt...
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:41 pm
@Solaris, zoals ik hierboven reeds schreef, de local database is er niet meer. Deze is nu altijd beschikbaar. In eerste instantie moet je hier misschien aan wennen. Maar ik heb al ondervonden dat het veel makkelijker werkt. Normaal stond je in een folder, wilde je in de hele database zoeken moest je eerst helemaal naar boven scrollen, local database selecteren, dan zoeken en daarna weer naar onder scrollen om weer een folder te browsen.

@All, de backup is alleen voor "je weet maar nooit". Als er iets mis gaat of wat ook is het altijd beter om een kopie achter de hand te hebben.
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:47 pm
@van erum, heb je vdj geinstalleerd met een account dat admin rechten heeft? en gebruik je dit account ook als je vdj opstart?
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:50 pm
Geinstalleerd met een admin account(voor de zekerheid), en kan 'm alleen met dat account opstarten.

Gelukkig dat we Ewout hebben als VIP member, dan hebben we tenminste iemand die er al mee gewerkt heeft :P
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:56 pm
wat is me dat, ik heb alles eraf gegooid en eerst de vdj 4.3 geinstalleerd en dan de 5.0 , alles staat erop ook de virtuele mappen ik dacht alles ok nu. maaaaaaaar bij het opstarten van vdj kreeg ik melding , C is corrupted en m is corrupted dan vraagt vdj ga naar browser en fix C en M als je dat doet zijn de virtuele mappen weg ....
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:57 pm
Misschien ook even melden dat de handleiding hier te vinden is als er iets niet duidelijk is :)
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:11 pm
kem het al gevonde woot woot zalig en easy. Nu moek niks meer weten

bedankt mannekes _O_

greatz
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:13 pm
handleiding in het nederlands zou pas handig zijn.. da zou pas een update zijn.....
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:16 pm
@Solaris, ik dacht dat ik superstom was ;-). Het is heel simpel, je gaat in de zoekbalk staan en tikt in wat je zoekt. VDJ zoekt nu door al je files heen. Heb je een folder geselecteerd, bijvoorbeeld d:\\muziek\\90s dan zie je alle nummers die in deze map staan. Tik je nu wat in, bijvoorbeeld "michael", dan zie je eerst alle nummers met deze term die in de geselecteerde map staan (dus de eerder als voorbeeld genoemde 90s map), dan zie je een lijn, daarna alle nummers met de term, maar dan in de hele bibliotheek.

@Albert,
De uninstall was niet nodig en stond ook niet in mijn stappen plan in de eerste post. Daarom stond er dus ook lees dit eerst. Nu zal je de hele boel moeten herstellen. Ga als volgt te werk, houdt de volgorde aan en sla geen stappen over:
- Sluit vdj af
- Kijk in je "mijn documenten" folder in de sub folder VirtualDJ en verwijder hier de database file
- Heb je externe harde schijven (usb, firewire, usb sticks), kijk hier in de root folder (dus bijvoorbeeld g:\\) en gooi ook hier de database file weg
- Zorg ervoor dat je originele 4.3 database file neerzet op c:\\program files\\VirtualDJ (Hiervoor was dus die backup)
- Start nu vdj op, de V5 databases zullen opnieuw aangemaakt worden
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:17 pm
albertloos wrote :
handleiding in het nederlands zou pas handig zijn.. da zou pas een update zijn.....


Ik zou zeggen: Ga je gang. Ik ben wel van plan om een Nederlandse handleiding te maken, maar ik zit een beetje krap in de tijd.
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:19 pm
Hier hetzelfde verhaal, tijd vinden is niet altijd even makkelijk.

Als je het stukje vind in de handleiding dat je nodig hebt, zal ik het wel even vertalen als het echt moet.
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:20 pm
na alles terug opnieuw aangemaakt te hebben, had ik de 5.0 herinstalleerd, de virtuele mappen enz stonder er ook bij , maar bij de opstart krijg ik melding The database On drive c is corrupted en ook drive M , deze melding kwam er al staan bij de allereerste install , als ik afsluit en vdj terug opstart zijn al mijn virtuele mappen weg..... en zo is het de eerste keer ook gebeurd......... ik heb de back up terug geplaatst en kreeg terug de 4.3 . ik begrijp er niks meer van
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:47 pm
albertloos wrote :
na alles terug opnieuw aangemaakt te hebben, had ik de 5.0 herinstalleerd, de virtuele mappen enz stonder er ook bij , maar bij de opstart krijg ik melding The database On drive c is corrupted en ook drive M , deze melding kwam er al staan bij de allereerste install , als ik afsluit en vdj terug opstart zijn al mijn virtuele mappen weg..... en zo is het de eerste keer ook gebeurd......... ik heb de back up terug geplaatst en kreeg terug de 4.3 . ik begrijp er niks meer van

het volgende. voor alle duidelijkheid. ik heb nu op mijn 2de pc vdj 5.0 geinstalleerd deze is ook win xp, ik heb voor ik begon een backup gemaakt zoals Ewout beschreven heeft in de post, ik instaleer vdj 5.0 , dan start ik vdj op en krijg ook daar de melding The database On drive M en of c is corrupted daar vraagt vdj ga naar browser en fix to fix C en of M ... seffens meer daarover, als vdj opgestart is lijkt het goed te zijn de virtuele mappen staan er ,maaaaar als ik vdj afsluit en dan terug opstart zijn de viruele mappen allemaal weg. hoe kan dat???? als ik fix to fix doe dan is deze melding ook weg maar dacht dat ik hiermee de virtuele mappen terug kon krijgen.... ik ga de 5.0 zeker niet installeren op mijn windows vista want deze moet dienen om te draaien . de andere 2 pc zijn dus de test pc's ..... dus alles samengevat, ben der nie gek van van de vdj 5.0 en ga het behouden op de vdj 4.3, sorry voor mijn gedacht hierover.
Albert
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 8:20 am
Ewout, is het echt zo dat je VDJ 5 alleen maar als admin kunt gebruiken?
Als dit zo is kan ik beter bij 4.3 blijven...
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 9:14 am
@ vanErum
Ik weet niet of het nodig is om vdj als admin te draaien. Ik zal het eens navragen bij het team.

@albertloos
heb je het stappenplan in een van mijn eerdere posts uitgevoerd. Je hebt het namelijk de hele tijd over dat je vdj opnieuw geinstalllerd hebt, maar dat moet je nu juist niet doen. Weet je ook zeker dat je in het config scherm, bij browser "virtual folders" aangevinkt hebt staan?
Ewout
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 11:04 pm
ik heb alle stappen ondernomen die je hierboven beschrijft ,, nu zoveel uren later ben ik eruit aan het komen, ik heb eenmaal vdj terug moeten instaleren op de test pc win xp omdat er iets fout was gegaan ...... ik zit nog met het probleem als ik vdj opstart krijg ik de melding database in corrupted in drive c en m als ik fix doe in c valt deze melding al weg ,maar als ik deze in M doe dan zijn de virtuele mappen ook weg , en daar zit ik nog mee verveeld , ik heb nu de m drive niet fix to fix gedaan de virtuele mappen blijven staan.. maar de melding blijft. wat ik ook niet snap is, als ik een nummer naar de virtuele map sleep zou deze toch in de xml of mischien in de v5 xml staan maar ik vindt het nummer niet terug...
albert
 

Posted Mon 20 Aug 07 @ 11:19 pm
de problemen blijven komen niet te geloven, ik kom er juist achter dat niet alle virtuele mappen er staan, op pc 1 staan er nu 12, en ik heb er 13
dus 1 mis ik . ik heb nu de 5.0 geinstalleerd op de win vista daar mis ik 6 virtuele mappen. ook daar is de melding database on drive M is corrupted go to browser and do fix to fix!!!! maar dat ga ik niet doen want is alles weg..zie daar geen nut van in...voor mij houd het op met de 5.0 en ga mijn backup terug zetten..
Albert
 

Posted Tue 21 Aug 07 @ 11:12 am
61%